Rozhovor s Barčou: „Z baristky jsem se chtěla posunout dál…”
Přečtěte si inspirativní příběh Barči, která do INO přišla jako brigádnice – asistentka. Později se chopila příležitosti, sama si prošla programem INO Student Experience a nyní se stala jednou z jeho lektorek.
Barčo, co pro tebe znamená být součástí INO?
Znamená to pro mě opravdu hodně. Je to aktuálně mou největší součástí života. Znamená to pro mě velkou čest a příležitost, kterou nedostane každý. Být součástí party, která má stejnou vizi a usilovně na ní pracuje je úžasný zážitek. Je to více-méně takový start-up, bereme se jako sobě rovní i na úkor rozdílných pozic ve firmě. INO pro mne znamená taky parta skvělých kamarádů, se kterými se ráda sejdu i o volném čase. Spoustu akcí beru jako zábavu, odpočinek, ale zároveň vnímám, že i to jsou obrovské kroky v dalším vývoji firmy. A to je neocenitelná věc, když se pro Vás práce stane životem, který Vás prostě baví…
Jaké profese jsi dělala před tím, než jsi se začala věnovat v INO poradenství?
Moc jich nebylo. Jako první brigádu jsem dělala při střední baristku v Kofi-Kofi (to jsou ty pojízdné stánky s kávou, které stojí po Praze). Pak jsem se dostala do INO jako asistentka. Na téhle pozici jsem byla do chvíle, než mi konečně došlo, co za příležitost mi leží pod nohama… 😁
Jaká byla tvoje cesta do INO?
Tenkrát po maturitě mi zavolala Klára. Řekla mi, že má pro mne praxi a ať se s ní sejdu. Tak jsem kývla. V tu dobu mi ale profese poradce nic neříkala. Chtěla jsem nenáročnou brigádu k vysoké škole, ale z baristky jsem se už chtěla posunout dál, právě spíš do nějakého byznysu. Alex v tu chvíli naštěstí potřeboval asistentku, a tak jsem do toho šla.
Co tě za tu dobu praxe v INO naučila a co ti dala konkrétně?
Uff… Toho je 😁
- Celkově nejvíc si cením osobního rozvoje. Na ten se totiž dost často zapomíná a přitom je tak moc důležitý (jak pro profesní, tak osobní život).
- Na prvním místě bych určitě uvedla sebepoznání a seberealizaci (člověk tu pozná kdo je, protože ho celý tým respektuje takového, jaký je a poukazuje hlavně na silné stránky).
- Pozitivní myšlení. Netušila jsem, že se dá naučit… Ale když se někdy stavíte u nás v INO Business Hub, kde se všichni usmívají a vládne tam nesmírná pohoda, tak je to jako nakažlivá nemoc 😁
- Komunikace. Naučila jsem se třeba telefonovat (že to není jen o tom zvednout telefon a vytočit číslo – i když to je občas ten nejtěžší krok… 😁). Také jednat s lidmi – mít určité vystupování, aby z vás lidé cítili profesionalitu, ale zároveň důvěru (což je u této profese možná důležitější).
- Dresscode. Mým snem vždycky bylo chodit v kostýmku a lodičkách, ale neměla jsem to kde využít. No a tady je to dokonce nutností! 😊
Jak vypadá tvůj běžný den?
Hodně záleží na období. Prázdniny / semestr / zkouškové. Pracuju s tzv. týdenním plánem, který si právě měním podle těchto období, kde se mění priority. Každý můj den vypadá jinak. Toho si na té práci taky moc cením.
Takže spíš bych odpověděla na to, jak vypadá můj běžný týden. 😀 A ten je opravdu nabitý. Nesnáším nudu a nejčastěji jsem od rána do večera pryč.
Jaký byl v INO tvůj nejsilnější zážitek během minulého roku?
Povýšení od Alexe. Bylo to takové překvapení i pro ostatní pražské týmy. Všichni mne znali jako asistentku Alexe a najednou mne přede všemi povyšoval.
Co bylo pro tebe nejtěžší se naučit na počátku tvé cesty?
Zatím tady zazněly samé superpozitivní věci, až se to někomu může zdát divné… Ale na začátku to pro mne chvílemi bylo opravdu těžké. I když v téhle profesi je to hodně o tom, jaký si to uděláš. Já měla největší problém sama se sebou. 😀 Jsem hooodně overthinking člověk. Takže když mne čekalo něco těžkého, napadala mě triliarda věcí, co se může stát. Takže výstup z komfortní zóny. Zbavit se předsudků a prostě bezhlavě jít, nepřemýšlet nad tím a ten krok udělat. A když už přemýšlet, tak stylem jako co nejhoršího se může stát a z toho pak vyvodit pozitivní věc – to už mi docela jde. Taky přijmout nějakou zodpovědnost a vstoupit do světa byznysu.
Komu bys doporučila šestitýdenní program INO Student Experience?
Určitě všem, kteří mají nějaké životní cíle, ale neví, jak jich dosáhnout. Hodně se zabýváme právě osobním rozvojem, což je prostě základní kámen pro nějakou cestu.
Ale i lidem, kteří úplně neví, kam míří – i to dokážeme – dát směr v životě.
Také lidem, kteří moc neumí hospodařit s penězi, nebo to třeba jen chtějí zdokonalit. My klienty nechceme zatěžovat tím, jak přesně jednotlivé produkty fungují, protože je to hodně rozsáhlá tematika, a od toho je naše profese…. Ale u nás se dozvíte také rozšířené základní znalosti o finančním trhu.